top of page

כללים אפקטיביים לסירטוני פייסבוק

בזמן האחרון אנחנו עדים לצונאמי סירטונים בפייסבוק , מוצדק לגמרי חשיפה של סירטון במדיה חברתית אפקטיבי הרבה יותר מטקסט, במיוחד אם אנחנו רוצים למכור מוצר או שירות.

.לפי הנתונים של פייסבוק לשנת 2015 סירטונים נצפים יותר מטקסטים או תמונות ואחרונים ברשימה הם הלינקים

לפי הנתונים האלה פייסבוק מקדמת יותר סירטונים מכל מדיה אחרת

אבל את האינפורמציה הזאת כל אחד יגיד לכם, ובטח כבר שקלתם או הכנתם לכם סרט קצר ובו אתם מסבירים על המוצר או השירות שאתם רוצים לקדם.

אז לקחתם מצלמה או ביקשתם ממישהו שיצלם אתכם מסבירים על המוצר, התלבשתם יפה, קצת מייקאפ,  וספה שמצטלמת טוב.

העלתם לפיייסבוק את הסרט שלכם, החברים יפתחו אותו, גם הקליינטים וכולם יחמיאו לכם, לייקים טובים

ונשמות משוטטות יגיבו ב – איזה מדהים- כמה צודקת- איזה יפה את –אבל....

  • איך גורמים לאנשים שלא מכירים אתכם לפתוח את הסרט?

  • איך גורמים להם לצפות עד סופו ?

  • לשתף אותו?

  • איך מניעים אותם לפעולה?

 

או יופי, טוב ששאלתם

אז הנה כמה כללים אפקטיבים לסירטון פיסבוק

 

מטרה – מה מטרת הסירטון? כן כן למכור כמובן, מה למכור בדיוק?  ( אני גם הילרית גם קוראת בקלפים גם מדריכת יוגה וגם מכינה עוגות יומולדת מהממות.) פיזור אינפורמציה לא ממוקדת כי יש סרט ואם כבר עושים בואו נדחוס הכול, זאת לא מטרה.

תחקיר – עשו לכם תחקיר קצר, אילו סרטים מסתובבים בפייסבוק בתחום שבו אתם עוסקים, מה טוב בעינכם? מה שיעמם אתכם? ובעיקר מה כבר יש? אתם לא רוצים מוצר זהה.

תסריט – תסריט הוא לא נאום בחירות, את אף אחד לא מעניין להעביר דקה וחצי כשאתם קוראים מדף מול מצלמה מה אתם יודעים לעשות , ולמה הכי כדאי אצלכם.

תסריט טוב בנוי מסיפור, סיפור שאתם מספרים צריך שתהיה לו התחלה אמצע וסוף, והתנהלות לוגית : יצירת צורך, מענה לצורך/ הצגת המוצר  והנעה לפעולה.

לוקייישן – לוקיישן לוקיישן לוקייישן , מכירים? הספה בסלון זה נחמד, כולם עושים את זה, מסך לבן מאחורייך או קיר בז' עם כמה חורים שלא הספקתם לסתום לא ממש מייצר אוירה. תשקיעו קצת באוירה שתואמת את המוצר/שירות שלכם.

מבשלת מקצועית – מטבח – סינר מגניב, כלים יפים אוכל אסתטי אפשר גם קמח על האף זה עובד יותר מלעמוד על עקבים עם סקיני ג'ינס וחולצה מגוהצת .

וכן איפור חשוב ( זאת הערה לנשים וגברים) אסתטיקה, פנים נקיות, גילוח שיער מסודר, גם זה מסר.

צילום – לא הילד שלך לא צלם, והאיפון אינו מצלמה, סרטון מצולם באיכות גרועה עם תזוזות מצלמה, בתאורה לא מתאימה, ובזווית לא מחמיאה לא עושה את העבודה, מה שכן זה משדר – אהלן חבר'ה אני לא משש מעריך את מה שאני עושה או עושה דברים לא מושקעים ככה על הדרך- ככה גם יתייחסו למוצר שלכם או השירות .

גרפיקה – תפקיד הגרפיקה סירטון של דקה הוא לשתול את המסר בכמה שיותר אופנים בתוך הויז'ואל, שם המוצר, לוגו החברה, נתונים, והסברים שלא תמיד ניתן לעשות בדיבור .

הגרפיקה מושכת את העין ויוצרת סביבה מעניינת שמלווה את המלל, גרפיקה טובה מותאמת מעט הומוריסטית יכולה להפוך את הסרטון שלכם לויראלי .

ואם כבר מדברים על הומור – הומור עצמי חשוב לא פחות, קח את עצמכם בקלות, זה לא נאום לאומה, חייכו, הביטו ישר למצלמה, תזרמו 

עריכה – עריכה היא מניפולציה, אולי הטובה ביותר שיש לכם , היא הפיה הטובה עם מטה הקסם הופכת את הצילומים לסרט.

משלבת את כל האלמנטים ליצירה, צילום, סאונד, גרפיקה ומוסיקה .

 

ואוו זה ממש לא הסוף, יש לנו עוד הרבה להוסיף : איך עושים פתיח מושך? מה תפקיד המוסיקה? איך בונים פלו – אפ? כיצד כותבים תסריט?

ולא פחות חשוב התאמת סרט למדיה, בחירת חבילה אפקטבית של פרסום ממומן.

 

נשאיר משהו לפעם הבאה

אם יש לכם שאלות, הערות, כתבו בשירשור ואנחנו נשמח לענות .

להמשך גלישה באתר

לתיאום פגישת ייעוץ

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle

ADit

bottom of page